Hlavní navigace

Návrat do zaměstnání po RD

  • (neregistrovaný)

    16. 3. 2010 12:20

    Dobrý den,
    obracím se na Vás s dotazem z oblasti pracovního práva.
    5. července 2010 mám nastoupit do svého původního zaměstnání po 5-ti letech mateřské a rodičovské dovolené. Druhou mateřskou jsem navazovala, když dceři nebyly ještě 3 roky a tak jsem pobírala peněžitou pomoc v mateřství a dále pak rodičovský příspěvek, rodičovská dovolená mi trvá do 4.7.2010. V práci jsem se před týdnem byla ptát, jestli mě zaměstnavatel vezme zpátky. Pracovala jsem jako asistentka ředitele/sekretářka a to mám i uvedeno v pracovní smlouvě na dobu neurčitou. Mé místo je ale obsazeno. Ředitel mi nabídl místo mztové účetní a personalistky, ale že se mám přihlásit do výběrového řízení. Má na to vůbec právo? Musím přijmout nabízenou pozici? Nikdy jsem mzdovou účetní a personalistku nedělala, nemám s tím vůbec žádné zkušenosti. Jednalo by se zřejmě také o pracovní místo v jiné společnosti než u které jsem nyní zaměstnaná a také jiná pracovní doba. Potřebovala bych zjistit na co mám vůbec právo a co mi zaměstnavatel musí umožnit, zda mám právo na odstupné a kolikaměsíční (i když nabízené místo odmítnu)?
    Když nabízené místo přijmu a dostanu úplně novou smlouvu na jinou pozici, může mě pak propustit ve zkušební lhůtě bez odstupného? Co když bude chtít se mnou ukončit pracovní poměr dohodou? Mám mu to podepsat nebo ne?
    Předem moc děkuji za odpověď.
    Mirka K.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 16. 3. 2010 15:52

      Katka2 (neregistrovaný)

      Re: Návrat do zaměstnání po RD
      Právo máte na to, co je ve smlouvě. Pokud Vás nechce, musí Vám dát výpověď pro nadbytečnost a máte nárok na dvouměsíční výpovědní dobu a tříměsíční odstupné, tedy ho to bude stát 5 platů. To co vám nabízí je jen klička, jak se Vás zbavit bez placení.

    • 16. 3. 2010 16:22

      VH

      Re: Návrat do zaměstnání po RD