Hlavní navigace

Rodičovská dovolená

• (neregistrovaný) 212.71.154.---

15. 3. 2010 15:23

Dobrý den,
    jsem učitelka ZŠ a hledám řešení mé situace.
    Od zaměstnavatele jsem dne 26.3.2008 obdržela toto oznámení:
    „Bereme na vědomí, že Vám dne 15.4.2008 skončila placená mateřská dovolená. Od 16.4.2008 Vám umožníme pobírat rodičovský příspěvek do 3 let věku dítěte tj. 5.11.2010.
    Prosíme Vás, abyste půl roku před ukončením pobírání rodičovského příspěvku oznámila, zda nastoupíte opět do zaměstnání či nikoliv.“
    Já jsem si ale vybrala a ústně zaměstnavateli nahlásila rychlé čerpání rodičovského příspěvku do dvou let věku dítěte – do 5.11.2009 (délku rodičovské dovolené jsme se zaměstnavatelem nikdy nedojednali).
    23.2.2010 jsem zaměstnavateli ústně nahlásila ukončení rod. dovolené a nástup na neschopenku (2.těhotenství).
    8.3.2010 když jsem nesla již druhý lístek na peníze mi zaměstnavatel oznámil, že mou neschopenku neuznal a nebude mi ji platit.
    Je možné takto neuznat ukončení rodičovské dovolené a neschopenku?
    Je možné považovat oznámení od zaměstnavatele o umožnění pobírání rod. příspěvku za dohodu mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem stanovující délku rodičovské dovolené? (zaměstnavatel nahlásil úřadům délku RD do tří let věku dítěte do 5.11.2010)
    Je závazné nahlásit půl roku před koncem pobírání rodičovského příspěvku, zda do práce nastoupím či nikoli? ( v dubnu 2009 jsem oznámila, že se snažíme o druhé dítě a že zatím nenastoupím)
    Předem děkuji za odpovědi na mé otázky a přeji krásný den.

• 15. 3. 2010 15:29

xy5

Re: Rodičovská dovolená
      >Dobrý den,
      > jsem učitelka ZŠ a hledám řešení mé situace.
      >Od zaměstnavatele jsem dne 26.3.2008 obdržela toto
      >oznámení:
      >„Bereme na vědomí, že Vám dne 15.4.2008 skončila
      >placená mateřská dovolená. Od 16.4.2008 Vám umožníme
      >pobírat rodičovský příspěvek do 3 let věku dítěte tj.
      >5.11.2010.