Hlavní navigace

Storno faktury

  • (neregistrovaný) 83.240.58.---

    8. 3. 2009 23:03

    Dobrý den,

    koncem roku 2008 jsem začala podnikat v prodeji po internetu, vedu daňovou evidenci. Mám dotaz ohledně storna faktur. Faktury se mi automaticky vystaví, jakmile někdo učiní objednávku (automaticky se mi tvoří číselná řada). V případě, že zákazník později svou objednávku zruší (dříve než zboží expeduji - tedy obchod neproběhne), musím fakturu stornovat.

    Chci se tedy zeptat (kvůli případné kontrole z FÚ) - co musím udělat, abych nebyla Fú nařčena, že stornuji faktury k obchodům, které ve skutečnosti proběhly, abych si snížila výnosy? Stornovaných faktur je asi 5%.

    Jaký je správný postup?

    Jen bych ještě dodala, že platby jsou převodem na účet, dobírkou a nebo i v hotovosti v případě osobního odběru.

    Mnohokrát děkuji za odpověď.

    • 7. 3. 2010 18:20

      LLL. (neregistrovaný) 83.240.64.---

      Re: Storno faktury
      Dobrý den,

      pokud uděláte storno, musíte danou stornovanou fakturu přeškrtnout a napsat třeba z druhé strany důvod proč byla stornovaná a nejlépe přicvaknout jakýkoliv předmět doličný např email od osoby, která objednávku stornovala, pokud není, nic se nedá dělat, postačí Vaše vyjádření. Ve Vašem podnikání je to asi běžné, tak se FÚ nebude divit. To že si to napíšete na druhou stranu stornované faktury je kontrola i pro Vás a přitom dodržíte i číselnou řadu, kde faktura takto bude založená.
      Mějte se.
      >Dobrý den,
      >
      >koncem roku 2008 jsem začala podnikat v prodeji po
      >internetu, vedu daňovou evidenci. Mám dotaz ohledně
      >storna faktur. Faktury se mi automaticky vystaví, jakmile
      >někdo učiní objednávku (automaticky se mi tvoří číselná
      >řada). V případě, že zákazník později svou objednávku
      >zruší (dříve než zboží expeduji - tedy obchod
      >neproběhne), musím fakturu stornovat.
      >
      >Chci se tedy zeptat (kvůli případné kontrole z FÚ) -
      >co musím udělat, abych nebyla Fú nařčena, že stornuji
      >faktury k obchodům, které ve skutečnosti proběhly,
      >abych si snížila výnosy? Stornovaných faktur je asi 5%.
      >
      >Jaký je správný postup?
      >
      >Jen bych ještě dodala, že platby jsou převodem na
      >účet, dobírkou a nebo i v hotovosti v případě osobního
      >odběru.
      >
      >Mnohokrát děkuji za odpověď.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).