Hlavní navigace

náhrada nákladů na reklamaci

  • (neregistrovaný) 213.192.60.---

    7. 3. 2007 17:56

    dobrý den,
    potřebovala bych pár informací, ohledně vyplacení nutných nákladů spojených s reklamací. Jde spíše o to, že zákazník přišel reklamovat kalhoty a jako přepravu využil svůj osobní automobil. Osobně si myslím, že nemá nárok na proplacení nákladů na jízdu osobním autem, ale stejně si řekl o proplacení minimálních nákladů /vlaku, nebo autobusu/ Jenomže když šel autem, nemá lístečky, teda ani podklad pro finanční oddělení na proplacení cesty. Nebo stačí, když prokáže trvalý pobyt, a i když využil auto /a to nebylo nezbytně nutné/má nárok na proplacení nejlevnější dopravy? A když, měl by předcí zdokladovat nějakým způsobem, kolik stojí cesta z jeho bydliště nejlevnější dopravy, nebo ne? Zákazník totiž tvrdil, že jsme povinni zjistit si tarify a nejlevnější dopravu sami, že on nemusí vynaložit žádne úsilí, kromě prokázaní trvalého pobytu. Kolegyně, která dělá cesťákyv jiné firmě říká, že vše musí prokázat zákazník. A jestli víte, který záakon se tím zabýva, byla bych vděčná za každou radu.
    Ještě bych měla jednu otázku. Když se reklamuje mobil a zákazníkovi se updatuje software a tím pádem se mu smažou všechny věci, jsme povinni mu to nějaknahradit, nebo je zákazník povinen si software předem přehrát aby nestratil data ?
    Děkuji Vám velice pěkně za každou radu.

    • 7. 3. 2007 18:57

      graver (neregistrovaný) 89.103.39.---

      Re: náhrada nákladů na reklamaci
      Používejte prosím smysluplné nadpisy.
      >dobrý den,
      >potřebovala bych pár informací, ohledně vyplacení
      >nutných nákladů spojených s reklamací. Jde spíše o to, že
      >zákazník přišel reklamovat kalhoty a jako přepravu
      >využil svůj osobní automobil. Osobně si myslím, že nemá
      >nárok na proplacení nákladů na jízdu osobním autem, ale
      >stejně si řekl o proplacení minimálních nákladů
      >/vlaku, nebo autobusu/ Jenomže když šel autem, nemá
      >lístečky, teda ani podklad pro finanční oddělení na proplacení
      >cesty. Nebo stačí, když prokáže trvalý pobyt, a i když
      >využil auto /a to nebylo nezbytně nutné/má nárok na
      >proplacení nejlevnější dopravy? A když, měl by předcí
      >zdokladovat nějakým způsobem, kolik stojí cesta z jeho
      >bydliště nejlevnější dopravy, nebo ne? Zákazník totiž
      >tvrdil, že jsme povinni zjistit si tarify a nejlevnější
      >dopravu sami, že on nemusí vynaložit žádne úsilí,
      >kromě prokázaní trvalého pobytu. Kolegyně, která dělá
      >cesťákyv jiné firmě říká, že vše musí prokázat zákazník. A
      >jestli víte, který záakon se tím zabýva, byla bych
      >vděčná za každou radu.
      Zákazník má pravo na úhradu nezbytných a oprávněných nákladů, spojených s reklamací. Tyto náklady musí prokázat v rámci vzneseného požadavku on, nikoliv vy. Prostě ho požádejte, aby písemně vyčíslil své náklady a zdůvodnil jejich nezbytnost - a pak to odmítněte. Tyto náklady jsou často bagatelní - smyslem zákona bylo umožnit zákazníkovi úhradu např. nákladů na znalecké posudky apod. Soudit se kvůli několika desítkám korun nebude...
      >Ještě bych měla jednu otázku. Když se reklamuje mobil
      >a zákazníkovi se updatuje software a tím pádem se mu
      >smažou všechny věci, jsme povinni mu to nějaknahradit,
      >nebo je zákazník povinen si software předem přehrát
      >aby nestratil data ?
      Ani jedno, ani druhé - jen ho na to upozorněte. Ale snad mu můžete data vyzálohovat a nahrát zpět
      >Děkuji Vám velice pěkně za každou radu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).