Re: Do Sbírky Listin už jen elektronicky
Zase si erár ulehčuje práci. Jsem zvědav, kolik lidí se naštve a svou povinnost splní tím způsobem, že požadovaný dokument vygeneruje v Adobe Acrobat a jako bonus pro Obchodní rejstřík přístup k němu ochrání heslem nebo alespoň nedovolí jeho vytištění. O tom vyhláška nemluví. Vlk se nažere a koza....
Re: Do Sbírky Listin už jen elektronicky
>>Dobrý den,
>>
>>co říkáte na tuto vyhlášku
>>č.
>>182/2006?
>>http://www.sagit.cz/pages/sbirkatxt.asp?zdroj=sb06562&cd=76&typ=r
>>
>>Takže od teď účetní závěrku můžeme všichni do Sbírky
>>Listin dát pouze elektronicky v PDF formátu emailem
>>(u
>>kvalitnějších příloh s obrázkami a velikostí několik
>>desítek megabytů se tomu směji) nebo vypálené na
>>CD-R.
>>
>>Papa a hezký víkend.
>>P.
>Zase si erár ulehčuje práci. Jsem zvědav, kolik lidí
>se naštve a svou povinnost splní tím způsobem, že
>požadovaný dokument vygeneruje v Adobe Acrobat a jako bonus
>pro Obchodní rejstřík přístup k němu ochrání heslem
>nebo alespoň nedovolí jeho vytištění. O tom vyhláška
>nemluví. Vlk se nažere a koza....
>
Díky, to je dobrý nápad! :-))
Ale věcně, domnívám se, že se dokument nejdříve musí vytisknout, podepsat a pak oskenovat a doručit.
(Pokud se nepoužije elektronického podpisu.)
Hezký den
Re: Do Sbírky Listin už jen elektronicky
Takhle je nutné zpracovávat pouze dokumenty, které vznikají mimo firmu (např. zpráva auditora). Dokumenty, které vznikají ve firmě (závěrka, ...) lze vytisknout přímo jako .pdf včetně vložených podpisů.
Re: Do Sbírky Listin už jen elektronicky
Tak teď už jsem z toho zblblá. Pochopila jsem, že musím jen naskenované. Můžete mi prosím přetlumočit ještě jednou jak to je:
jedná se jen o závěrku s přílohou (není auditor) Děkuji moc.
a) posílám jen naskenované
b) posílám naskenované i vytištěné (obojí)
c) pošlu jen vytištěné
Re: Do Sbírky Listin už jen elektronicky
**************
Jsem ráda, že už to zajímá víc lidí :-) Já jsem se tím prozatím trápit přestala, protože doufám, že je na to do konce roku času dost a nějaké další informace k možným způsobům podání se ještě objeví. Pro lidi, kteří to chtějí posílat naskenované a nemají příslušnou techniku myslím, že tuto službu provádějí některé firmy, zabývající se kopírováním, já bych to raději posílala v tom formátu pdf, jestli tedy dobře chápu, že jsou tyto dvě možnosti. Jana F.
**************
Re: Do Sbírky Listin už jen elektronicky
Aha, tak už vím, z čeho to plyne. Jde o směrnici EU z roku 2003, která stanovuje povinnost členským státům umožnit subjektům ukládat dokumenty do rejstříků v elektronické podobě.
Viz tady:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2003:221:0013:01:CS:HTML
současně ale pozor na to, že od 01.01.2007 musí mít oficiální firemní papírová a emailová komunikace jisté náležitosti (identifikace firmy apod.).
Už se chystám vytvořit standardizovaný emailový podpis pro zaměstnance....
viz informace:
"Členské státy stanoví, že dopisy a objednávkové listy v papírové nebo jiné formě mají obsahovat tyto údaje:
a) informace nezbytné k identifikaci rejstříku, u kterého je veden spis uvedený v článku 3, a číslo zápisu společnosti do tohoto rejstříku;
b) právní formu společnosti, sídlo společnosti a případně údaj, že společnost je v likvidaci.
Jestliže je v těchto listinách zmínka o základním kapitálu společnosti, musí se údaj týkat upsaného a splaceného základního kapitálu.
Členské státy stanoví, že internetové stránky společností budou obsahovat alespoň údaje uvedené v prvním pododstavci a případně odkaz na upsaný a splacený základní kapitál."
Mějte se pěkně.
>
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
2. 3. 2007 15:59
Dobrý den,
co říkáte na tuto vyhlášku č. 182/2006?
http://www.sagit.cz/pages/sbirkatxt.asp?zdroj=sb06562&cd=76&typ=r
Takže od teď účetní závěrku můžeme všichni do Sbírky Listin dát pouze elektronicky v PDF formátu emailem (u kvalitnějších příloh s obrázkami a velikostí několik desítek megabytů se tomu směji) nebo vypálené na CD-R.
Papa a hezký víkend.
P.