Odsekávání jsou možná pohotové odpovědi, ale pronášené nepříjemným způsobem. Obtěžování a třeba oplzlé řeči ze strany zákazníka nejsou v pořádku a měl by být takový zákazník vykázán - a kým, to záleží na tom, o jaké jde pracoviště. Hospodská v paluši může zvolit peprnější slovník a třeba ho odpálkovat sama (pokud to zvládne) a nic se neděje. Jinde se vykázání musí ujmout třeba vedoucí. A některé řeči mohou být i trestné. Ale jak jsem pochopila, nešlo o obtěžování nebo oplzlé nebo o dokonce o trestné řeči, ale o to, že zákazník prostě prudil a byl protivný. Vzpomněla jsem si na film Restaurant pana Septima, jak Funes, coby restauratér v přestrojení, zkoušel své zaměstnance, jak se chovají k prudícím hostům a jak se umějí ovládat. Ale zákazníkovo hučení na prodavačku, že ona může za to, že není zboží, jaké on chce, fakt není diskriminace.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.