Jak to myslíte, že přebíráte firmu?
1) Přebíráte fyzicky pokladnu? Pak to je průs**, to je vám asi jasné.
2) Kupujete to s.r.o.? - pak ať si původní společníci tu fiktivní pokladnu nechají a vám to prodají bez pokladny.
3) Přebíráte "jen" účetnictví? Trvejte na fyzických inventurách, které jsou ze zákona povinné - a ať jsou tam podepsaní odpovědní lidé.
Nebudu se vyjadřovat k tomu, že prakticky je něco jiného než účetně, to by byla sebevražda.
Jako účetní, která není pokladní, bych účtovala na základě pokladní knihy. V případě, že pokladní kniha by mi nebyla poskytnuta, tak bych požadovala soupis příjmů a výdajů pokladní hotovosti. Pokud bych byla i pokladní, tak bych trvala na založení pokladny č. 2, která by odpovídala skutečným pohybů a zůstatkům. Za původní pokladní knihu (č. 1) ať si zodpovídá někdo "zodpovědnější".
Třeba mají trezor, na který zapomněli, a mají tam právě ten rozdíl, který se zdá být jako manko. Ale na držení hotovosti také existují zřejmě limity.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
22. 4. 2019 7:40
Chystám se přebrat jednu firmu, které chybí v pokladně cca pul milionu. Na pokladně ty peníze jakože jsou, ale realne zam nejsou. Za 15 let existence to nikoho prý nezajímalo na kontrole. Dá se to nějak rozumňe vyřešit? Nebo můžu sro převzít bez pokladny a začít tak s “nulou”?