Hlavní navigace

Vrácení daně

  • (neregistrovaný)

    25. 9. 2018 13:10

    Dobrý den, v srpnu jsem podepsala celkem 5 DPP. Na jedné brigádě jsem podepsala daňové přiznání, ale u těch ostatních čtyř už jsem samozřejmě nemohla. Takže se mi byla strhnuta 15% srážková daň. Mám nárok si zažádat o vrácení daně na konci roku? Ještě bych chtěla zmínit, že jsem student. Děkuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 25. 9. 2018 13:20

      jasná. (neregistrovaný)

      Re: Vrácení daně
      Zřejmě jste nepodepsala daňové přiznání, ale prohlášení poplatníka daně. Na začátku příštího roku požádejte všechny zaměstnavatele o potvrzení o zdanitelných příjmech a potvrzení srážkách sraž. daně a podejte si daňové prohlášení, je pravděpodobné, že se vám zaplacená srážková daň vrátí (nebo alespoň její část).

    • 25. 9. 2018 13:25

      .. (neregistrovaný)

      Re:Vrácení "srážkové" daně_DOPP současně
      Máte možnost zpracovat a podat své Přiznání k dani z příjmu fyzických osob, kde uvedete příjmy ze závislé činnosti se "zálohovou" daní (příjmy z DOPP, kde jste podepsal Prohlášení poplatníka daně, příjmy z DOPP s měsíční odměnou nad 10.tis.Kč/měsíc,..) a také tam můžete uvést příjmy ze závislé činnosti se "srážkovou" daní (odměny z DOPP bez podepsaného Prohlášení poplatníka daně s měsíční odměnou do 10.tis.Kč/měsíc,..). Případně tam uvedete další příjmy ke zdanění.
      A v rámci Přiznání k dani z příjmu fyzických osob můžete požádat o vrácení přeplatku na dani.

      Budete muset přiložit k Přiznání potvrzení od zaměstnavatele
      * Potvrzení o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti, sražených zálohách na daň a daňovém zvýhodnění
      * Potvrzení o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti plynoucích na základě zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon") a o sražené dani vybírané srážkou podle zvláštní sazby daně z těchto příjmů