Hlavní navigace

Fond oprav účtování u vlastníka PO

  • (neregistrovaný) 109.80.204.---

    9. 8. 2018 10:49

    Dobrý den,

    PO se stala nově vlastníkem nebytových prostor v SVJ.

    Od správce mám evidenční list, kde je měsíční platba ve výši cca 7000Kč rozepsaná jednak jako otop, fond oprav a fond režijních nákladů.
    Otop budu účtovat na zálohy (vyúčtování ročně) a fond režijních nákladů rovnou do nákladů.

    Ale jak fond oprav?
    Ve stanovách se o tom nic moc nepíše, ale v účetní závěrce se píše k tomu toto: " zůstatky se nevyúčtovávají k 31.12. jako služby, ale přechází do dalšího účetního období a tím dostává charakter dlouhodobé zálohy".
    Takže budu také účtovat fond oprav (cca 3.000Kč z oněch 7.000Kč) do záloh?

    Pokud ano,znamená to také snažit se každoročně vymámit od správce, zda došlo k nějakým opravám, k jakým apod., abych případně rozlišila TZ a opravy. Je možné, aby mi na zálohách visel fond oprav několik let a jak se pak vypořádat s tím,že třeba za x let dojde k vyúčtování fondu oprav, tzn. dodatečné DP?

    Děkuji

    • 9. 8. 2018 10:53

      .. (neregistrovaný) 178.17.10.---

      Re: Fond oprav účtování u vlastníka PO
      >Dobrý den,
      >
      >PO se stala nově vlastníkem nebytových prostor v SVJ.
      >
      >
      >Od správce mám evidenční list, kde je měsíční platba
      >ve výši cca 7000Kč rozepsaná jednak jako otop, fond
      >oprav a fond režijních nákladů.
      >Otop budu účtovat na zálohy (vyúčtování ročně) a fond
      >režijních nákladů rovnou do nákladů.
      >
      >Ale jak fond oprav?
      > Ve stanovách se o tom nic moc nepíše, ale v účetní
      >závěrce se píše k tomu toto: " zůstatky se
      >nevyúčtovávají k 31.12. jako služby, ale přechází do dalšího
      >účetního období a tím dostává charakter dlouhodobé zálohy".
      >Takže budu také účtovat fond oprav (cca 3.000Kč z
      >oněch 7.000Kč) do záloh?
      >
      >Pokud ano,znamená to také snažit se každoročně vymámit
      >od správce, zda došlo k nějakým opravám, k jakým
      >apod., abych případně rozlišila TZ a opravy.

      Ano, přesně tak. A budete mít co dělat, abyste doklad dostala do data účetní závěrky. Takže zvážení posunutí termínu pro podání DAP je zcela na místě.

      Je možné, aby
      >mi na zálohách visel fond oprav několik let a jak se
      >pak vypořádat s tím,že třeba za x let dojde k
      >vyúčtování fondu oprav, tzn. dodatečné DP?

      Musíte získat každý rok vyúčtování těchto záloh.

      >Děkuji

    • 9. 8. 2018 10:57

      sarka1 (neregistrovaný) 109.80.204.---

      Re: Fond oprav účtování u vlastníka PO
      Děkuji, toho vymámení se obávám, protože naše PO má dobrovolný audit na konci února (max přelom únor a březen), do tý doby to musím mít hotový,což nikdy nebyl problém, žádné složitosti tu nejsou. v dubnu máme shromáždení delegátů (jsme družstvo), které schvaluje závěrku. funguje to tak už 20 let.
      super..........

    • 9. 8. 2018 12:45

      Pavel Jirsa (neregistrovaný) 83.208.106.---

      SVJ vyúčtování záloh u vlastníka PO
      Šárko,

      v SVJ nejsou, až na výjimky, žádné fondy oprav a fondy režijních nákladů. To je laické označení pro dlouhodobé a krátkodobé zálohy.

      Zálohy by se měly vyúčtovávat. Krátkodobé zálohy by se měly i vypořádávat.

      Pokud musíte uzavírat účetnictví v únoru, tak Vám asi nezbyde než využít dohadných účtů.

      U dlouhodobých záloh musíte požadovat v ročním vyúčtování rozdělení na náklady a TzH.

      Vaši situaci Vám nezávidím.

      Hezký den!