Hlavní navigace

OT GDPR nájemní byty

  • 10 2a00:1028:96c1:----:----:----:----:----

    7. 8. 2018 17:14

    Dobrý den,

    od dnešní pošty řeším problém s tím, že magistrát požaduje doložit jmenný seznam vč. dat narození našich nájemníků ke kontrole, kdože to posledních pět let platí či neplatí komunální odpad.

    Nějak se mi příčí jen tak poslat tabulku s těmito údaji - musím mít souhlas nájemníků? Odbor se odvolává na daňový řád §92 ... s tím, že pokud vlastník domu toto nepředloží, platit bude on ...

    Možná vidím čerta všude, ale prosím o radu. Díky moc.

    • 8. 8. 2018 9:39

      Pavel Jirsa (neregistrovaný) 83.208.106.---

      Re: OT GDPR nájemní byty
      Lino,

      zjistěte podle jakého předpisu se řídí platby za komunální odpad ve Vaší obci.

      Pokud skutečně musíte jako vlastník domu evidovat údaje, tak máte důvod podle čl. 6/1/c GDPR a souhlas nepotřebujete.

      Hezký den!

    • 8. 8. 2018 9:51

      Pavel Jirsa (neregistrovaný) 83.208.106.---

      OT: GDPR ve zdravotnictví
      V časopise Lékařské komory Tempus medicorum 7-8/2018 je příspěvek, kam až vedou nesmyslné výklady GDPR v praxi.

      V jednom nejmenovaném zařízení pro seniory na Blanensku zavolali záchranku. Posádce předali pacienta, ale odmítli předat zdravotnickou dokumentaci, protože ochrana osobních údajů je podle nich u člověka na prvním místě.

      Samotné GDPR je nejasné a k úplné "dokonalosti" to dovádějí různé implementační pokyny nadřízených.

      A když má potom řadový zaměstnance volit mezi "závažným porušením pracovní kázně" za porušení GDPR a zdravím jiné osoby, tak zvolí pro něho vhodnější variantu. Neporušit hloupý předpis.

      Hezký den!

    • 8. 8. 2018 10:50

      Lina

      Re: OT: GDPR ve zdravotnictví
      xxxxxxxxxxxx
      Pavle, upřímné díky za odpovědi - víte, mě nejvíce nazlobil fakt, že po vlastníkovi chce někdo, aby platil za to, co mají v povinnostech nájemníci. Byla bych to "ráda hodila na GDPR a neposlala nic". Ono se jedná o Brno - tam jak je vidět, je všechno možné - před léty to fungovalo tak, že jako vlastníci-pronajímatelé, jsme vybírali od nájemníků zálohy na likvidaci odpadu a platili faktury firmě. Pak došlo ke změně ze strany firmy zajišťující odvoz odpadu? - to bych musela dohledat, prý si to bude zajišťovat každý nájemník sám. Pochopitelně, že ve víru legislativního tance jsem na tuhle "prkotinu" pozapomněla, i když nevím, zda bych útočila na nájemníky, kteří mají solidní platební morálku, nedělají lumpárny,... tak abych je obtěžovala otázkami ohledně likvidace odpadu... jedná se o BD, před kterým stojí více popelnic - Podle toho, co jsem našla na webu města, tak se řídí vlastní vyhláškou s roku 2015, kde se ale jako vlastník BD nedokážu zařadit do kategorie poplatníků , pilně se odvolávají na daňový řád a zákon 565/1990 ...
      Fakt je, že obec pravděpodobně ztratila o poplatnících přehled, tudíž se chce k němu dopracovat touto cestou.

      Zdá se, že státní kase došly finance. Každý den mi na stole přistane nějaká "jobovka".
      Omlouvám se, že jsem zadala dotaz krapánek "na hraně" :-(