Re: Majetek svěřený do správy od zřizova
Jak zacházet se "svěřeným" majetkem musí řešit smlouva mezi zřizovatelem a provozovatelem. Pronajatý majetek nelze odepisovat, technické zhodnocení majetku pouze se souhlasem. Takže záleží na tom co to znamená "svěřený majetek"
Ale chaoz to je!
Re: Majetek svěřený do správy od zřizova
*****
Jste asi příspěvkobá organizace, že ano ?
Takže majetek byste měli odpisovat jen účetně, protože daň z příjmu zpravidla stejně neplatíte (pokude nemáte velikou hospodářskou činnost). Odpisový plán schvaluje zřizovatel a zpravidla schválené odpisy jsou značně nižší než by odpovídalo jejich poslání, tzn. prostřednictvím oprávek vyjádřit úroveň opotřebení majetku. Tímto opatřením si zřizovatel (až po min.financí a Sobotkovy spolupachatele) snižuje provozní dotaci, kterou by musel poskytnout, aby byl subjekt schopen hospodařit beze ztráty. (((o
Viděl jsem na vlastní oči případ školního statku, kterému zřizovatel dal takový odpisový plán, že zvířata základního stáda by musel odpisovat asi 80 let !!! (skot).
Pro zastavení účetního odpisování majetku zpravidla není důvod, jedině snad tehdy, kdybyste ho vůbec nepoužívali, ale pak Vám ho neměl svěřovat, že ?
Vyjádřete se konkrétněji, něco o tom vím (i když možná ne moc.-)) )
Re: Majetek svěřený do správy od zřizova
Dobrý den, děkuji za reakce
jde mi právě o ty daňové odpisy. Že se nesmí uplatňova je jasné, ale otázkou pro mne je, zda provádět jejich výpočet. Výpočet byl po celou dobu p.o. prováděn - teď se budeme měnit v a.s., není mi jasné z jakých daňových hodnot budu vycházet - jestli z těch co se už odepsalo, nebo se tvářit, že se vůbec majetek neodepisoval?
Být účetní v takových nejasných zákonných podmínkách je za trest.
Re: Majetek svěřený do správy od zřizova
****
V delimitačním protokolu přece bude uvedena hodnota majetku, který se převádí na a.s. (položkově). Tuhle hodnotu bych bral jako vstupní cenu (jinou ani znát nebudete) a začal bych odpisovat jako nový majetek. Můžeu se ale mýlit, nikde jsem přesný postup nenašel.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
19. 9. 2005 13:27
Dobrý den,
vyzná se někdo v tomto právním chaosu?
majetek je svěřen do správy od zřizovatele, majetek účetně odepisujeme, daňové odpisy si nemůžeme uplatnit - protože majetek není náš. Výpočet daňových odpisů se provádí, jsou nastaveny jako účetní odpisy - sazby jsou nižší, ale dle vyjádření auditora to lze uplatnit i nižní sazby.
Otázkou pro mě je, zda je v pořádku, že se majetek daňově odepisoval nebo se mělo odpisování zastavit? Může na to zastavení odpisování mít vliv, že jsme byli ve ztrátě? Myslím, zda je nutno odpisovat, když se stejně ví, že budeme ve ztrátě.
Ještě větší legrace bude až budeme přecházet na obchodní společnost, kdo tyhle problémy zná tak chápe....
Díky za jakoukoliv odpověď