Hlavní navigace

Mateřská dovolená

  • (neregistrovaný)

    1. 9. 2005 13:28

    Dobrý den,
    prosím o radu, jak mám postupovat v následujícím případě. Naše zaměstnankyně v průběhu rodičovské dovolené chodila vypomáhat do naší firmy. V červnu 2005 nastoupila na další mateřskou dovolenou a já nevím jak ji mám vypočítat vyměřovací základ. RO je od 1.6.2004-31.5.2005. Příjem měla pouze z několika dní, které tady byla na výpomoc a pokud se započítává tento příjem do vyměřovacího základu, vychází mi strašně nízká denní dávka. Takže vůbec nevím co s tím. Pokud to tak je, potom je pro ty zaměstnankyně lepší, aby se u toho zaměstnavatele v době rodičáku vůbec neukazovaly.
    Ještě jsem našla ve mzdové účetní větu, že ta matka může požádat,aby se k takovému, pro ni dost nevýhodnému příjmu, nepřihlíželo. Platí to stále? To by totiž vyřešilo naši situaci.
    Díky za pomoc

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 1. 9. 2005 14:31

      Jiřka (neregistrovaný)

      Re: Mateřská dovolená
      Obávám se, že je to špatná situace. Pokud v době rodičovské dovolené vykonávala práci v tom pracovním poměru, na základě kterého byla na mateřské a pak na rodičovské, tak se tam opravdu ten malý příjem musí započítat. Vlastně je to tak, že vždycky na tu dobu, co pracovala, byla rodičovská dovolená přerušena a pak zas na ni nastoupila... Lepší je, když v HPP zůstává stále na rodičovské a na ten přivýdělek je sjednána třeba DOPP, DOPČ nebo VPP. Pak v případě dalšího těhotenství je jí dávka počítána z výdělků před mateřskou a žádný malý příjem jí to nerozmělní.