Hlavní navigace

rozpracovanost

  • (neregistrovaný) 62.24.81.---

    6. 1. 2013 14:43

    Firma má sjednanou zakázku na opravu střechy. Odběratel neměl stavbu připravenu, teprve v listopadu by se mohlo začít pracovat. Vzhledem k povětrnostním podmínkám nemohly být práce zahájeny. Ve smlouvě bylo sjednáno, že do 30 dnů po podpisu smlouvy bude fakturována poměrná část díla. Toto bylo firmou vyfakturováno, odběratel zaplatil, ale na práci se nemohlo nastoupit. Za přijaté peníze nakoupila firma materiál. Ale teď jsem v koncích, nevím jak to zaúčtovat. Materiál nebyl spotřebovaný, bude na skladě. Ale co faktura, celá do rozpracovanosti? Daň, kterou by zaplatila firma, by ji položila. Děkuji za odpověď

    • 7. 1. 2013 10:55

      Daniela K. (neregistrovaný) 217.69.98.---

      Re: rozpracovanost
      Ve vašem případě budete muset prokázat, že na opravě střechy se nezačalo v r. 2012 z důvodu špatného počasí pracovat a faktura byla vystavena NE na část zhotoveného díla jak vyplývá ze smlouvy, ale na nákup materiálu pro tuto opravu. Toto nejlépe ošetřit ještě dodatkem ke smlouvě a opravit i znění na vystavené faktuře, že bylo fakturováno za nakoupený materiál na opravu střechy. Potom tuto již vystavenou fakturu v r.2012 budete účtovat v PÚ 311/384 a až po podpisu Předávacího protokolu za opravenou střechu v r. 2013 výnosy příštích období přeúčtujete ID do výnosů 384/6... ( Jak správně píšete, proti tomu budete mít FP za materiál 111/321 a materiál na skladě 112/111).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).