Hlavní navigace

Náležitosti účetních dokladů-s.r.o.

  • (neregistrovaný) 89.176.190.---

    17. 12. 2012 20:29

    Dobrý den, můžete mi někdo poradit, jak řešíte náležitosti účetních dokladů v malé firmě (s.r.o. do 10 zam.)? §11 zákona o účetnictví znám, jen bych ráda minimalizovala související úkony. Doklad obv. projde rukou jednatele, asistentky/pokladní a účetní. Je možné (při existenci všech ostatních náležitostí účetního dokladu) např. každý měsíc vyjet účetní deník daného druhu dokladu (přijaté faktury, pokladní doklady..), na který by jedním podpisem stvrdila souhlas "osoba odpovědná za účetní případ" (jednatel) a "osoba odpovědná za jeho zaúčtování" (účetní)? Také si nejsem jistá, jak naložit se stvrzením "věcné a formální správnosti" dokladu. Je třeba, aby na každém paragonu/jiném dokladu procházejícím pokladnou byl podpis "osoby odpovědné za účetní případ" zvlášť? A je nutné vůbec vypisovat příjmové a výdajové pokladní doklady, jestliže přílohu (paragon) opatříme všemi náležitostmi účetního dokladu a převzetí hotovosti si necháme podepsat jen do příruční pokladní knihy? Budu ráda za jakoukoli vaši praktickou zkušenost.
    Děkuji!

    • 18. 12. 2012 11:55

      M. (neregistrovaný) 93.153.12.---

      Re: Náležitosti účetních dokladů-s.r.o.
      Vše co navrhujete bych dělala, kromě vypisování příj.a výdaj.dokladů tam si myslím,že jde o zbytečnou práci a plýtvání papírem, podpisy na dokl. pořizuji, abych si zachovala přehled kdo mi doklad dal,komu byl proplacen. Faktury nechávám podepsat toho kdo je odpovědný za objednání, podpis skladu-přijetí,podpis při úhradě, dělejte to jak píšete.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).