Re: Pokladní doklad nad 10 tis.
>Dobrý den,
>
>prosím o radu, spíše o kontrolu, vystavila jsem
>pokladní doklad za zboží (PC komponenty) se ZD nad 10 tis.,
>ale druhá strana se ozvala, že požaduje fakturu,
>přitom tam máme všechny náležitosti daňového dokladu
>(identifikaci a DIČ obou stran, ev. č., rozsah a předmět
>plnění, den vystavení, DUZP, jednotkovou cenu, ZD, sazbu
>daně i výši daně, jedná se o klasické tuzemské
>plnění). Mám to správně?
pokud máte všechny náležitosti dle §29 ZDPH je to správně, doklad se nemusí jmenovat faktura
>A ještě bych se ráda zeptala, nakoupili jsme PC a
>zvlášť dokoupili prodloužení záruky o dva roky (faktura od
>dodavatele s 0 % DPH), je správně, když to prodám jako
>jednu položku a odvedu DPH z celkové částky?
ano - jen poznámka: obvykle to prodloužení záruky moc nefunguje....
>
>Děkuji za rady a přeji hezký den.
Re: Pokladní doklad nad 10 tis.
Myslím to tak, že když chcete v době prodloužené záruky zboží reklamovat, prodávající hledá kličky, jak reklamaci neuznat.
Ale třeba je to jen moje osobní špatná zkušenost.
Re: Pokladní doklad nad 10 tis.
:-)
Hm, tak jsem to paní vysvětlila, že i pokladní doklad je daňový dokladem dle ZDPH, pokud má všechny náležitosti, což náš má, nicméně ona mi pořád tvrdí, že pokladní doklad = zjednodušený doklad a to ona nebude akceptovat ...
Proto ještě poprosím o radu, pokud ji to budu opravovat, s tím že doklad je odeslaný na EET, použiji ho jen jako doklad úhrady k faktuře, tedy ho změním, ale nezmění se číslo dokladu, datum ani částka celkem, tak nemusím na EET nic opravovat že?
Moc díky.
Re: Pokladní doklad nad 10 tis.
Zde nevím, myslela jsem si, že jako osvobozené může pojištění fakturovat jen pojišťovna, nepředpokládám, že byste měli licenci na pojišťovací činnost, a když vy to prodáváte dál, tak už by to mělo kopírovat hlavní plnění a prodávat s 21%...... ale jistá si nejsem.
Re: Pokladní doklad nad 10 tis.
>>>>>>>Myslím to tak, že když chcete v době prodloužené
>>>>>>>>>>záruky zboží reklamovat, prodávající hledá kličky,
>>>>>>>>>>jak
>>>>>>>>>>reklamaci neuznat.
>>>>>>>>>>Ale třeba je to jen moje osobní špatná zkušenost.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>Aha, to my takto neděláme, to spíš velké eshopy ;-)
>>>>>>>>>hezký den!
>>>>>>>>
>>>>>>>>Píšete, že jste dokoupili záruku, ne že ji
>>>>>>>>poskytujete...
>>>>>>>
>>>>>>>Nakoupili a prodali, tim padem ji musime poskytnout
>>>>>>>svym klientum.
>>>>>>
>>>>>>Aha, už tmu rozumím, tak to jsem ráda že se najdou i
>>>>>>poctiví prodejci, hezký den M.
>>>>>:-)
>>>>>Hm, tak jsem to paní vysvětlila, že i pokladní doklad
>>>>>je daňový dokladem dle ZDPH, pokud má všechny
>>>>>náležitosti, což náš má, nicméně ona mi pořád tvrdí,
>>>>>že
>>>>>pokladní doklad = zjednodušený doklad a to ona nebude
>>>>>akceptovat ...
>>>>>Proto ještě poprosím o radu, pokud ji to budu
>>>>>opravovat, s tím že doklad je odeslaný na EET,
>>>>>použiji
>>>>>ho jen
>>>>>jako doklad úhrady k faktuře, tedy ho změním, ale
>>>>>nezmění se číslo dokladu, datum ani částka celkem,
>>>>>tak
>>>>>nemusím na EET nic opravovat že?
>>>>>
>>>>>Moc díky.
>>>Pani Mirko, omlouvam se, ze zase otravuji, ale pan
>>>majitel mi hlasil, ze jsme primy poskytovatel toho
>>>pojisteni, ze mame smlouvu s dodavatelem a tudiz mame
>>>fakturovat bez DPH. Kdo tedy muze fakturovat bez DPH?
>>
>>Zde nevím, myslela jsem si, že jako osvobozené může
>>pojištění fakturovat jen pojišťovna, nepředpokládám,
>>že
>>byste měli licenci na pojišťovací činnost, a když vy
>>to prodáváte dál, tak už by to mělo kopírovat hlavní
>>plnění a prodávat s 21%...... ale jistá si nejsem.
>
>To jsem si taky myslela, asi budu muset jeste
>pozjistovat jinde, dekuji za vas cas.
A nejsou určena výše uvedená pojištění pouze pro spotřebitele?
Ne pro další prodej? Nevím, ptám se.
Re: Pokladní doklad nad 10 tis.
Právě uplatňuji plnění z prodloužené záruky u trouby, v prvním kroku to fungovalo perfektně (termostat vyměněn), nyní následuje druhý krok - reklamace vyměněného termostatu a to je zatím v běhu, čili uvidím...
Koukla jsem do papírů při koupi a je tam (v roce 2015) napsáno "mimo režim DPH", čili se to nepřidaňovalo. Doklad vystavil prodejce, uplatňuje se u pojišť. společnosti.
Re: Pokladní doklad nad 10 tis.
Psala jsem přímo na FÚ a toto je jejich odpověď. Rozdělím do dvou zpráv, protože se mi to sem nevejde.
Já si tedy myslím, že jsem měli na začátku pravdu s fakturací vč. DPH, pokud se jedná o vedlejší produkt, což v mém případě je, vedlejší produkt PC. Pokud bych refakturovala jako pouze pojištění, tak by to bylo bez DPH.
„Přeúčtování“ („přefakturace“) pojišťovacích činností
Pokud plátce nakoupí vlastním jménem službu uvedenou v § 55 zákona o DPH a následně ji bez dalšího „prodá“ jiné osobě, lze tento „přeprodej“ nakoupené služby považovat zpravidla za samostatné plnění. Jestliže plátce takto „přefakturovává/přeúčtovává“ resp. „přeprodává“5 službu vymezenou § 55 zákona o DPH, uplatní u tohoto plnění taktéž osvobození od daně. Zákon o DPH zde ve shodě se směrnicí nezakládá žádná omezení pro uplatnění osvobození vázaná na osobu, která toto plnění poskytuje. Podstatné je, že jde stále o službu vymezenou § 55 zákona o DPH a to jako službu hlavní, což je třeba zvlášť zdůraznit. Toto plnění pak vykáže v rámci daňového přiznání coby plnění osvobozené od daně bez nároku na odpočet daně.
Re: Pokladní doklad nad 10 tis.
„Přefakturovávaná“resp. „přeprodaná“ služba musí stále svým obsahem odpovídat činnostem uvedeným v § 55 zákona o DPH a nesmí být navíc pouze vedlejším plněním jiné služby. V kontextu „přefakturace“ lze i u pojišťovacích činností odkázat na ustanovení § 36 odst. 11 zákona o DPH, které je zde možno také aplikovat. V tomto ustanovení se uvádí, že do základu daně se nezahrnuje částka, kterou plátce obdržel od jiné osoby na úhradu částky vynaložené jménem a na účet této jiné osoby. Podmínkou je, že přijatá částka nepřevýší uhrazené částky za jinou osobu a plátce si u plnění uhrazeného za jinou osobu neuplatní nárok na odpočet daně. V praxi by zjednodušeně řečeno měla být tato částka pro plátce pouze průběžnou položkou, tj. neúčtuje o ní v nákladech a výnosech, příp. neeviduje jí v rámci příjmů a výdajů. Pokud tak bude splněno, že plátce vynaloží částku za plnění uvedené v § 55 zákona o DPH jménem a na účet jiné osoby a přijatá úhrada od této osoby nepřevýší uhrazenou částku za toto plnění, může při „přeúčtování“ využít uvedeného ustanovení. V rámci daňového přiznání pak tuto částku nebude vůbec nevykazovat. V souvislosti s „přefakturací“ je třeba na druhé straně upozornit i na ust. § 36 odst. 3 písm. e) zákona o DPH. Dle tohoto ustanovení se do základu daně zahrnují vedlejší výdaje, kterými jsou dle § 36 odst. 4 zákona o DPH mimo jiné i náklady na pojištění. Pokud je pojištění vedlejším výdajem (nákladem) k jinému plátcem uskutečněnému plnění, je třeba ho zahrnout do základu daně za toto uskutečněné plnění a neposuzovat ho pro účely DPH samostatně.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
20. 9. 2017 11:22
Dobrý den,
prosím o radu, spíše o kontrolu, vystavila jsem pokladní doklad za zboží (PC komponenty) se ZD nad 10 tis., ale druhá strana se ozvala, že požaduje fakturu, přitom tam máme všechny náležitosti daňového dokladu (identifikaci a DIČ obou stran, ev. č., rozsah a předmět plnění, den vystavení, DUZP, jednotkovou cenu, ZD, sazbu daně i výši daně, jedná se o klasické tuzemské plnění). Mám to správně?
A ještě bych se ráda zeptala, nakoupili jsme PC a zvlášť dokoupili prodloužení záruky o dva roky (faktura od dodavatele s 0 % DPH), je správně, když to prodám jako jednu položku a odvedu DPH z celkové částky?
Děkuji za rady a přeji hezký den.