Proces plánování a realizování koncepce, tvorby cen, propagace a distribuce myšlenek, zboží a služeb s cílem vytvářet takové směny, které uspokojí cíle jednotlivce i organizací (
American Marketing Association, 1985).
Marketing je sociální a manažerský proces, jehož pomocí získávají lidé to,
co potřebují nebo po čem touží, a to na základě produkce komodit a jejich
směny za jiné komodity nebo za peníze (KOTLER, 1989).
Marketing představuje činnost všech jedinců a organizací zaměřených na
zjišťování a uspokojování lidských potřeb, a to na základě směny (SCHOEL,
GUILTINAN, 1988).
Marketing je souborem všech lidských činností zaměřených na zprostředkování
směny hodnot (KOTLER, 1972).
Marketing je společenský a řídící proces, kterým jednotlivci a skupiny
získávají to, co potřebují a požadují prostřednictvím tvorby nabídky a
směny hodnotných výrobků s ostatními (KOTLER, 1991).
Společenský a řídící proces, kterým jednotlivci a skupiny získávají to, co
potřebují a požadují, prostřednictvím tvorby, nabídky a směny hodnotných
výrobků s ostatními.
Marketing je procesem plánování, řízení a provádění koncepce, tvorby ceny, propagace a distribuce myšlenek, zboží a služeb s cílem vytvářet směny, které uspokojují cíle jednotlivce i organizace.
Souhrn činností, jimiž se podniky snaží o zvýšení prodeje.