Podnikatel-lékař, podniká jako fyzická osoba, vede daňovou evidenci. V roce 2016 si pořídil soupravu carving, nákupní cena křesla byla 682436 Kč. Lékař si sjednal u banky úvěr na částečnou úhradu. Dodavatel vystavil pro lékaře fakturu na 682436 Kč. Část faktury ve výši 307096 Kč uhradil lékař ze svých prostředků. Zbývají částka 375340 Kč byla uhrazena poskytovatelem úvěru přímo na účet dodavatele. Úvěr ve výši 375340 Kč bude splácen 60 měsíců podle splátkového kalendáře a úroky z úvěru ve výši 46040Kč také. S bankou má lékař sepsanou pouze smlouvu o úvěru, kde bod III. zní: zajištění: zajišťovací převod vlastnického práva s rozvazovací podmínkou. Přílohou úvěrové smlouvy je vystavena faktura na 682436 Kč a předávací protokol: příjemce = lékař, dodavatel = dodavatel křesla, poskytovatel = Raiffeisen banka. Dále je v předávacím protokolu uvedeno: " příjemce tímto v souladu se smlouvou o úvěru číslo..., uzavřenou s poskytovatelem potvrzuje, že převzal od dodavatele a získal do vlastnictví předmět financování." Prosím vás o radu, jak postupovat v daňové evidenci od faktury, po splátky a odpisy. Děkuji Vám všem.
Re: pořízení hmotného majetku částečně n
Asi jsem to měla napsat jinak. V souladu s bodem 4) Pravidel tohoto fora napište, jak byste to zaevidovali sami. Určitě se pak najde někdo ochotný, kdo Vám postup projde a okomentuje.
Re: pořízení hmotného majetku částečně n
Zkusím začít, třeba se někdo přidá...a opraví... Zaevidoval bych do evidence hmotného majetku, sepsal s věřitelem smlouvu o výpůjčce a začal daňově odepisovat ze vstupní ceny...splátky úvěru by byly nedaňové, úroky z úvěru daňové...
23. 2. 2017 12:21
Podnikatel-lékař, podniká jako fyzická osoba, vede daňovou evidenci. V roce 2016 si pořídil soupravu carving, nákupní cena křesla byla 682436 Kč. Lékař si sjednal u banky úvěr na částečnou úhradu.
Dodavatel vystavil pro lékaře fakturu na 682436 Kč.
Část faktury ve výši 307096 Kč uhradil lékař ze svých prostředků. Zbývají částka 375340 Kč byla uhrazena poskytovatelem úvěru přímo na účet dodavatele.
Úvěr ve výši 375340 Kč bude splácen 60 měsíců podle splátkového kalendáře a úroky z úvěru ve výši 46040Kč také.
S bankou má lékař sepsanou pouze smlouvu o úvěru, kde bod III. zní: zajištění: zajišťovací převod vlastnického práva s rozvazovací podmínkou. Přílohou úvěrové smlouvy je vystavena faktura na 682436 Kč a předávací protokol: příjemce = lékař, dodavatel = dodavatel křesla, poskytovatel = Raiffeisen banka. Dále je v předávacím protokolu uvedeno: " příjemce tímto v souladu se smlouvou o úvěru číslo..., uzavřenou s poskytovatelem potvrzuje, že převzal od dodavatele a získal do vlastnictví předmět financování." Prosím vás o radu, jak postupovat v daňové evidenci od faktury, po splátky a odpisy. Děkuji Vám všem.